2010. február 5., péntek

Zöld, vegyes saláta, avokádóval


Ez a saláta, előételként is tökéletesen megállja a helyét.

Hozzávalók:
  • 1 fejes saláta
  • 1 kis uborka
  • 2 puha avokádó
  • 2-3 ek. ecet
  • frissen őrölt bors
  • 1 ek. csíraolaj
  • 0,5 csomó zsázsa
A salátát megtisztítjuk, megmossuk, lecsepegtetjük és tetszőleges módon felvágjuk. Az uborkát meghámozzuk, félbevágjuk és felszeleteljük. Az avokádót meghámozzuk, félbevágjuk és kimagozzuk. Az egyket kockára vágjuk, a másikat az öntethez finom péppé törjük.

Az avokádópürét összekeverjük összekeverjük az ecettel, a sóval, a borssal és az olajjal. A salátát, az uborkát és az avokádókockákat négy tányéron legyező alakban elterítjük, leöntjük az avokádóöntettel, végül, megszórjuk zsázsával.

3 megjegyzés:

Pepita Zebra írta...

Az avokádó volt az első növény, amit nyersen hajlandó volt megenni kedves gyermekem :) Az avokádó-banán püré nagy babakedvenc egyébként :)

KindlerMedical írta...

Igazi magyar gyerek, mint én:) Fogalmam sincs, hogy miért, de én meg ananászimádó voltam és vagyok. Érdekes, hogy olyan ételeket kívánunk meg, vagy szeretünk, főleg a gyermekkorra értem ezt, mikor még nem is ismerjük ezeket a növényeket, amik, tulajdonképpen a mi éghajlatunkonk meg sem teremnek:)

Persze, az édesanya étkezési szokásai nagyban befolyásolják a magzatot, de ...:)

KindlerMedical írta...

U.i: Dóra, nincs kedved a baba-táplálkozásról írni? Nem csak mint orvos, hanem mint anyag is? Pl. a tapasztalataidról?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...